shima shahari

Sunday, January 27, 2013

hi.. praktikal!


assalamualaikum

lamakan dh tak update...
takde masa ahhhhh!!!(alasan)haha..

kalau nak diikutkan dh sebulan lebih aku tak update...
bohong+penipula kalau takde masa langsung kan..hahahaha
banyak benda nak cite kot...

bermula dengan kisah berakhirnya semester 5. membawa aku ke alam separa pekerjaan ataupun
bahasa kamusnya "PRAKTIKAL" sebutan:"pe-rek-ti-kal"
(okey ejaan tu aku mnambah je)

dh praktikal dh sekarang.
praktikal kat mane?
kat telekom malaysia batu pahat
best tak?
emmm.... nak cakap camne ek... tak wat pape lagi pon... yang aku wat sepanjang 2 minggu praktikal ni
cume watch+learn...

bile dapat tau situasi kawan2 lain kat tempat praktikal diorg, berbeza sgt ngan aku

kawan 1:
dihadapan komputer
menghadap coding
masukkan data

kawan 2:
dihadapan laptop
menhasilkan web
and bla bla bla

tapi aku:shima shahari:
menaiki van TM
kadang2 ke sri gading, sri medan dan sejelajah dengannya
dibawah terik matahari
menemani pakcik2
membetulkan bhagian kabel yang rosak, putus dan sebgainya.

seronok tu seronok tapi
kadg2.. wat aku mengeluh jugak la

tapi...tapi..tapii

ramai jugakla yang bg aku semngat untuk teruskan perjuangan pe-rek-ti-kal ni...

sempat jugak aku meluahkn kt kaunselor kptm,
madam fazlin melalui sistem pesann ringkas(sms)"saje je nak mnunjuk-nunjuk... takleh ke?"
pastu beliau... menasihatkan aku... panjg lebar mesej nya... bole wat novel...
thanks madam... nasihatmu akan kukenang sepanjang hayat.

ok2..dh2...
yang penting sekarang FOKUS PMR..ehh tu tuk adik aku
untuk aku, FOKUS PEEE-REEEK-TIII-KAALLL

lain kali aku tulis lagi

wassalam

No comments:

Post a Comment